Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 23°C / + 28°C
gyenge hidegfront
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Kimutatták a kávé jótékony hatását az Alzheimer-kór tüneteinek enyhítésében

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 07. 07. 09:18:52
Napi öt kávé enyhítheti az Alzheimer-kórral járó memóriaproblémákat - idézte amerikai kutatók eredményeit hétfőn a BBC hírportálja (www.bbc.co.uk), ám szakértők óvják az érintetteket, hogy koffeintablettát kezdjenek szedni.
A Floridai Egyetem kutatói 55 Alzheimer-kóros egeret vizsgálva megállapították, hogy a koffein gátolta a betegséget jelző fehérje-lerakódások kialakulását az állatok agyában. A memóriazavarokat mutató egerek a kísérlet idején 18-19 hónaposak voltak, ami nagyjából 70 éves emberi kornak felel meg.

Az egerek egyik csoportja koffeinnel dúsított, másik fele tiszta vizet ivott. Naponta öt kávénak, mintegy 500 milligramm koffeinnek megfelelő mennyiséget vettek így magukhoz az anyagból a rágcsálók. A kutatók szerint két csésze capuccinónak, 14 csésze teának vagy 20 pohár kólának felel meg ez a napi adag.

Két hónap elteltével újra elvégezték az egereken a memóriatesztet és azt tapasztalták, hogy a kávézó csoport sokkal jobban teljesített, mint korábban, gyakorlatilag úgy, mintha nem lett volna beteg, míg a tiszta vizet ivók állapota nem változott.

A koffeines egerek agyában ráadásul 50 százalékkal csökkent a béta-amiloid fehérje molekuláiból álló plakkok mennyisége, amely a demenciával járó Alzheimer-kórt jelzi. A kutatók azt is feltételezik, hogy a koffein a gyulladást is csökkenti az állatok agyában.

Gary Arendash, a kutatás vezetője úgy véli, hogy eredményük nem csupán a kór megelőzésére, de a már kialakult betegség kezelésére is ötlettel szolgál. Az állatkísérletek sikerén fellelkesült csoport hamarosan az emberi próbákat is megkezdi. Az eredeti tanulmányt a Journal of Alzheimer,s disease című szakfolyóiratban tették közzé.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák