Kisgyerekkorban kezelhető az autizmus
Másfél-három éves autista gyerekek kis csoportjánál a tünetek jelentős javulását érték el két éven át tartó viselkedésterápiával - közölték amerikai kutatók a Pediatrics című szaklap hétfőn megjelent számában.
A 18 és 30 hónapos kor közötti gyerekeket véletlenszerűen választották ki a Washingtoni Egyetem kutatói a terápiára. A csoportban heti öt napon át négyórás foglalkozásokat tartottak, ráadásul a szülők is legalább heti öt órát foglalkoztak a gyerekekkel.
A viselkedésterápiában részesülő gyerekek intelligenciahányadosa két év elteltével átlagosan 18 pontot emelkedett, miközben a többieké csak 7 pontot. Nyelvi készségük is jelentősen javult.
A terápiás csoportban lévő gyerekek 30 százalékánál az autizmus kevésbé súlyos formáját állapították meg a kezelési periódus végén, míg a kontrollcsoportban csupán öt százalék volt ez az arány.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Autizmushoz köthető géneket azonosítottak amerikai kutatók
- Nemzetközi konferenciát tart az Autizmus Alapítvány
- Az autizmust egy agyi elváltozás okozhatja
- Génmódosulás állhat az autizmus hátterében
- Yoko Ono, az autizmus elleni harc támogatója
- Összefüggés lehet a méhben lévő tesztoszteron és az autizmus között
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek