Kiskorúakkal végeznek alkoholos kutatásokat
A Münsteri Egyetem kutatói 14 és 16 év közötti fiatalokat keresnek, hogy tudományos kutatási célokra alkoholt itassanak velük.
A pszichológusok arra keresik a választ, hogyan lehet megtanítani a fiataloknak az alkohollal való helyes bánásmódot.
A kutatást egyfajta megelőző programnak szánják a tudósok, akik biztosították a közvéleményt arról, hogy a fiúk és lányok csupán csekély mértékű alkoholt fognak fogyasztani.
Az új eljárást a szenvedélybetegségeket kutató Johannes Lindenmeyer dolgozta ki. Az elgondolás hátterében az áll, hogy a fiatalok alkoholfogyasztási szokásai jelentősen megváltoztak és megnövekedett az ájulásig folytatott vedelések száma.
"A veszélytelen alkoholfogyasztást is tanulni kell: ezt szolgálja ez a kutatás" - jelentette ki Lindenmeyer.
A szakemberek konkrét célja az, hogy korrigálják a fiataloknak az alkohol feltételezett pozitív hatásaihoz kötődő valótlan elvárásait. A vizsgálat során mérik a résztvevők véralkoholszintjét, koncentrációs képességeit és regisztrálják az alkohol várt és valós hatásait.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Európában fogy a legtöbb alkohol világszerte
- Alkohol
- A felnőttek diabétesz kockázatát csökkenti egy kis alkohol
- Egy-két pohár alkohol rendben tartja a vércukorszintet
- Egészségesebbek akik ritkán isznak alkoholt
- Szívroham után is hasznos lehet a mértékkel fogyasztott alkohol
- Az unióban szélsőségesek az alkoholfogyasztási szokások
- A mértékletes alkoholfogyasztás jótékony hatása elvész a dohányzás mellett
- Harmadikok vagyunk a nemzetközi alkoholfogyasztók között
- A terhesség alatt fogyasztott alkohol árt a babának
- A kevés alkohol csökkenti a vérnyomást
- Kevés alkohol segít megtartani az ideális súlyt
- Az alkoholizmus Németországban is probléma
- Közel egymillió alkoholfüggő van hazánkban
- Hormonok tehetnek az alkoholfüggőségről
- Vádaskodás az alkoholról Oroszországban
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Az idő teltével többet isznak az alkoholisták
- Alkoholteszt az éttermekben
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Küzdelem az alkoholizmus ellen
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- Tízezer sérült újszülött születik Németországban az alkohol miatt
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Természetes hatóanyag alkoholproblémák ellen
- 16 év alatt tilos az alkohol Milánóban
- Az egyetemisták alkoholfogyasztási szokásai
- Visszér ellen alkohol
- Minden haláleset négy százaléka az alkohol miatt történik
- Súlyos probléma az alkohol Oroszországban
- Egyre több az alkoholista az amerikai katonák között
- Az agyműködés gyorsan megváltozik az alkohol hatására
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- Alkoholista
- Alkoholmégezésben meghalt egy csecsemő, akit anyja ittasan szoptatott
- A brit nők körében növekszik a mértéktelen alkoholfogyasztás
- Kérdezéssel is kideríthető az alkoholizmus
- A magyar fiatalok gyakran alkohol és gyógyszer párosításával oldják a feszültséget
- A válságban nő az alkohol- és drogfüggő üzletemberek száma az Egyesült Államokban
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél
- Az alkoholprobléma a férfiak ötödét érinti
- Elmebeteggé, alkoholistává tehet a válság?
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
- Az aszpirin csökkentheti az alkoholos májkárosodást
- Magasabb IQ, túlzott alkoholfogyasztás
Hasonló betegségek
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is