Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 20°C / + 24°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Kismértékű a zöld tea koleszterincsökkentő hatása

Forrás: Medipress
2011. 11. 22. 14:00:00

Kismértékű a zöld tea koleszterincsökkentő hatásaEgy most megjelent metaelemzés azt mutatja, hogy a folyadék vagy kapszula formában fogyasztható zöld tea csak csekély mértékben csökkentheti a rossz koleszterin szintjét.

A kaliforniai Pomona Orvostudományi Egyetem kutatói Olivia J. Phung vezetésével 20 korábbi klinikai kísérlet eredményeit elemezték, és kimutatták, hogy a zöld tea 5-6 ponttal nagyobb mértékben csökkenti a teljes és az LDL (rossz) koleszterin szintet, mint a placebo. A kísérletekben zöld teát illetve a zöld tea egyik összetevőjét, katekint tartalmazó kapszulákat használtak, amelyek vélhetően csökkentik a koleszterin felszívódását a bélrendszerben.

A zöld tea általánosságban hatékonyabbnak bizonyult, mint a kapszula, de az előny mindkettő esetében meglehetősen szerény. Az elemzés azt mutatta, hogy a zöld tea csak szerény mértékben befolyásolja a koleszterinszintet. A kutatók nem találtak szilárd bizonyítékot arra, hogy a zöld tea növelné a HDL (jó) koleszterin szintjét, vagy csökkentené a trigliceridszintet. A magas koleszterinszinttel rendelkező emberek számára tehát Phung szerint a zöld tea nem helyettesítheti a gyógyszereket.

„Ha valaki gyógyszert szed koleszterinszintje szabályozására, nem szabad felhagynia vele, és zöld teára cserélnie, akár kapszula, akár folyadék formájában" - tanácsolja a kutató. Másrészt viszont a zöld tea étrendünkhöz történő hozzáadásával még jobban elősegíthetjük a koleszterinszint csökkenését. A zöld tea azonban nem számít csodaszernek. A szakértők a koleszterinszint szabályozása érdekében nagy mennyiségű rostdús gabonát, gyümölcsöt, zöldséget javasolnak, emellett a húsokban és zsíros tejtermékekben lévő telített zsírok helyett a halakból és növényi olajokból származó zsírok fogyasztására buzdítanak.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák