Már egy csésze kávénak is súlyos következményei lehenek
Egyetlen csésze presszókávé is káros hatással lehet a szív működésére - állapította meg olasz kutatók egy új vizsgálata.
A Palermói Egyetem szakemberei önkénteseken azt vizsgálták, mi történik a vérkeringéssel egyetlen csésze presszókávé elfogyasztásakor, szemben azzal, amikor koffeinmentes kávét iszunk. A presszókávé mintegy 107 milligramm koffeint tartalmaz, egy csésze instant kávé pedig 75 milligrammot.
A kutatók azt találták, hogy 22 százalékkal kevesebb vér áramlott a szívbe a presszókávé megivása után egy órával, miközben a koffeinmentes presszókávé fogyasztása esetében alig vagy egyáltalán nem tapasztaltak változást.
A vizsgálat megerősítette, hogy kedvezőtlen hatással van a vérkeringésre a presszókávéban található nagymennyiségű koffein. Az azonban nem világos, hogy a szívre gyakorolt rövidtávú hatását ellensúlyozza-e az, hogy a kávé az emberi szervezet számára hasznos antioxidánsokat tartalmaz - írták a European Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent cikkükben a szakemberek, akik lehetségesnek tartják, hogy megállapításuk a koffeinre érzékeny emberekre korlátozódik. Becslések szerint minden második ember érzékeny lehet a koffeinre.
Korábbi vizsgálatok már felszínre hozták a kávé esetleges káros hatásait, ám voltak olyanok is, amelyek az ellenkezőjét mutatták ki - emlékeztet a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A kávé és a tea gátolja a diabétesz kialakulását
- A kávé az előrehaladott prosztataráktól is véd
- A kávé nem gyógyítja a részegséget
- A kávé mégsem árt a szívnek
- Májbetegségek gyógyítója a kávé
- Kimutatták a kávé jótékony hatását az Alzheimer-kór tüneteinek enyhítésében
- Kávékivonattal a rossz lehelet ellen
- A kávé és tea csökkenti a méhrák kockázatát
- Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól
- A kávékedvelők a szívinfarktust is könnyebben megússzák
- A nagy kávéfogyasztók könnyebben hallucinálnak
- A kávé védhet a szájráktól
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is