Még több pozitív hatása van az almának
Létezik az angolban egy mondás, amely szerint napi egy alma megóvja egészségünket - egy új vizsgálat szerint valóban egészen különleges gyümölcs az alma.
A Bahram Arjmandi, a Floridai Állami Egyetem kutatója vezette csapat egy szakmai kongresszuson ismertette munkája eredményeit. Ezek szerint a szárított alma fogyasztásával csökkenthető a testsúly és a koleszterinszint egyaránt - írja a Der Spiegel című német lap internetes kiadása.
A kísérletben százhatvan 45 és 65 év közötti nő minden nap elfogyasztott 75 gramm szárított gyümölcsöt, az egyik részük almát, a másik szilvát. Az almafogyasztók úgynevezett LDL-koleszterinszintje, amelyet rossz koleszterinnek is neveznek, már fél év alatt 23 százalékkal csökkent, ő maguk pedig egy év alatt átlagosan másfél kilogrammot fogytak.
Korábbi kísérletek során is többszörösen bebizonyosodott már az alma jótékony hatása, de azt többnyire olyan alkotóelemek váltották ki, amelyek más növényekben is megtalálhatók, mint például a rostok.
A mostani eredményeket a jövőben egy nagyobb szabású vizsgálattal kívánják alátámasztani.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is