Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 20°C / + 24°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Minden haláleset négy százaléka az alkohol miatt történik

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 06. 27. 12:23:54
Sörcsapolás - Fotó: MTIVilágszerte minden huszonötödik, az egykori Szovjetunió utódállamaiban minden hetedik halál összefüggésben van az alkoholfogyasztással, amely a legszegényebb embereket érinti leginkább - állapították meg a brit Lancet orvosi folyóiratban közzétett tanulmányukban kanadai kutatók.
Világszerte heti tizenkét egység a hetente elfogyasztott átlagos alkoholmennyiség, az európaiak azonban 21,5 adag italt töltenek magukba heti átlagban - idézi a Torontói Egyetem kutatóinak adatait a BBC hírportálja. (Egy adag vagy egység tíz milliliter alkoholnak felel meg: két deci sörnek, 1 deci bornak vagy 3 centiliter töménynek.)

A Jurgen Rehm vezette kutatócsoport szerint az alkoholbetegség hasonló helyzetet teremt mostanában, mint a dohányzás egy évtizeddel ezelőtt. Az utóbbi ellen eredményes küzdelem zajlik világszerte. A kutatók megjegyzik, hogy bár a mértékletes alkoholfogyasztásnak vannak előnyös hatásai, különösen a szív- és érrendszer egészségére, ezeket messze felülmúlják a hátrányok.

A világ különféle részein az italozási szokások igen eltérőek. Az európai 21,5 egységhez képest az amerikai kontinensen 17, a Közel-Keleten pedig mindössze 1,3 adagot isznak meg hetente. A teljes felnőtt népességből a férfiak 45, a nők 66 százaléka élete legnagyobb részében tartózkodik az alkoholtól.

Az egész világból származó összehasonlítható adatok 2004-re vonatkoznak, és azt mutatják, hogy az összes halálozás mintegy 4 százaléka volt kapcsolatban az alkohollal. Ez az arány Európában 10, az egykori Szovjetunió utódállamaiban pedig 15 százalékos volt.

A kutatók szerint a nők gyakoribb italozása áll a mögött a tény mögött, hogy 2000 után jelentősen megnövekedett az alkoholfogyasztással kapcsolatba hozható halálesetek száma, noha ötször több férfit érint alkohollal összefüggő betegség, mint nőt.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák