Minél többet van a gyerek anyával annál egészségesebb

Egy szerdán közzétett ausztrál tanulmány eredménye szerint a részmunkaidőben dolgozó anyák gyerekei egészségesebbek, mint a teljes állásban tevékenykedő anyáké, illetve azoké, akik egyáltalán nincsenek állásban.
A részmunkaidős anyukák gyerekei hetente körülbelül egy órával tévéztek kevesebbet és az életmódjuk is egészségesebb volt, mint a vizsgálatban szereplő társaiké - közölte Jan Nicholson, a melbourne-i Murdoch Childrens Research Institute munkatársa.
A tanulmányban úgy találták, hogy a részmunkaidőben dolgozó anyák gyerekeinek testsúlya megfelelőbb volt, kevesebbet televízióztak és nassoltak, ugyanakkor fizikailag aktívabbak voltak, mint azok a kortársak, akiknek az anyja teljes munkaidőben dolgozott vagy éppen főállású anya volt.
A Journal of Social Science and Medicine című szakfolyóiratban közzétett felmérésbe mintegy 2500 négy-öt, majd két év elteltével hat-hét éves gyereket vontak be a kutatók. Mint Nicholson elmondta, arra kerestek választ, hogy a nyugati világban tapasztalt "elhízási járvány" összefüggésben van-e az anyák nagyobb arányú munkaerőpiaci részvételével.
Az ausztrál állami egyetem és a University of New England munkatársai által lefolytatott vizsgálatból úgy tűnik, a részmunkaidőben dolgozó anyák képesek leginkább megtalálni az egyensúlyt munkájuk és családjuk között.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Árt a gyermek ereinek a passzív dohányzás
- Internetes adatbank a gyermekálmokról
- Karácsonyi gyermekbalesetek
- Gyermekeink akár száz évig is élhetnek
- A korai trauma hatással van a gyermek viselkedésére
- Harmónia, dallal, gyermekkel, szeretettel: Bognár Szilvia
- Egy gén határozza meg a gyermekek vérmérsékletét
- Túlságosan elnézőek a szülők a túlsúlyos gyermekekkel szemben
- A szülők meghatározóak a gyermekek fejlődését illetően
- Árt a szüntelen televíziózás a kisgyermekek fejlődésének (is)
- Gyermekkori sms-függőség
- A gyermeki ízlelés érzéketlenebb az édes ízre
- Asztmát okozhat a gyermekek túlzott tv-nézése
- Akit gyermekkorában bántalmaznak annak károsodhatnak a génjei
- Anyuci főztjétől híznak a gyermekek
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is