Nő a rák kockázata a csípőpótlásos betegek körében
A fém-a-fémen rendszerű eszközök hatásával kapcsolatos kutatások előzetes eredményeiből az derül ki, hogy az ilyen implantátumok megnövelhetik a rák és a genetikai károsodás kockázatát. A brit kutatás elváltozásokat mutatott ki a húgyhólyag sejtjeiben a vizsgált betegek több mint 20 százalékában, akik fém-a-fémen rendszerű implantátumot kaptak. A tanulmány közzétételét megelőzően a The Sunday Telegraph arról számolt be a múlt héten, hogy a brit Gyógyszer és Egészségügyi Termékeket Felügyelő Hatóság (MHRA) annyira aggasztónak találja a körülbelül 10 ezer brit páciensbe beültetett implantátumok biztonságát, hogy új ajánlások közzétételére készül az eszközzel kapcsolatban.
A probléma akkor következik be, amikor a fémgolyó és a vápa közötti súrlódás következtében miniatűr fémreszelék válik le, amely a véráramba kerülve gyulladást okoz, károsítva az izmot és a csontot. Az is félő, hogy a vérbe kerülő kis mennyiségű fém a létfontosságú szervek lassú mérgezéséhez vezethet, és megnöveli a daganat, különösen a vese- és a húgyhólyagdaganat kialakulásának kockázatát.
Az új kutatás azt mutatta, hogy 72 beteg közül 17 személy húgyhólyagjában jött létre genetikai károsodás, közülük pedig háromban teljesen kifejlett rák alakult ki. A DNS károsodás aránya azért jelentős, mert ezek az elváltozások olyan mutációkat eredményezhetnek, amelyek rák kialakulásához vezetnek. A kutatásban részt vevő bristoli orvosok eredményeiket a Brit Csípő Társaság jövő havi konferenciáján tervezik bemutatni.
A Johnson & Johnson leányvállalata, a DePuy cég által gyártott implantátumot, melyet közel 10 ezer személybe ültették be Nagy-Britanniában, 2010-ben a sikertelenség magas aránya miatt visszavonták a piacról.
A kutatásban részt vevő Angus Maclean, a Southmead Kórház ortopéd sebésze elmondta, a kutatókat megdöbbentették az eredmények. A kutató azt gondolta, hogy a felfedezés publikálása után néhány hónapon belül szalagcím lesz az újságokban, de kilenc hónap telt el, és az eredményeket nem publikálták.
A kutatást készítő Bristoli Egyetem szóvivője azt nyilatkozta, hogy a kísérlet eredményei még elemzés alatt állnak, és még hátra van a vizsgálat szakmai lektorálása és publikálása.
A fém-a-fémen rendszerű implantátumokat az 1990-es években vezették be Nagy-Britanniában. A gyártók azt állították, hogy a termék a fém ízfejű és műanyag ízvápájú implantátumokhoz képest nagyobb mértékben javítja a páciensek mozgékonyságát. A fém-a-fémen alapú implantátumokkal kapcsolatos rendellenességek minden korosztályt érintenek, de a kutatások szerint a fiatal és törékeny nők vannak kitéve a legnagyobb kockázatnak.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Veserák kockázatát is növeli a dohányzás
- A fájdalomcsillapítók növelhetik a veserák kockázatát
- A vastagbélrák kockázata csökkenthető kalciummal
- A mobiltelefonok nem jelentenek agyrák kockázatot
- Csökkenthető a prosztatarák kockázata intenzív gyaloglással
- A bélrák kockázata nő a túlzott vörös hús fogyasztással
- Negyven felett jelentősen nő a hererák kockázata
- A tbc növeli a tüdőrák kockázatát
- A rendszeres edzés csökkenti a méhbelhártya rák kockázatot
- A magas vérnyomás kezelése nem emeli a rák kockázatát
- A jó koleszterin a rák kockázatát is csökkenti
- A szintetikus anyagok növelik a rák kockázatát
- A mediterrán étrend a gyomorrák kockázatát is csökkenti
- Helyes táplálkozással csökkenthető a mellrák kockázata
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is