Ritkábban lesz mellrákos, aki csontritkulás elleni gyógyszert szed
Egyharmaddal kisebb valószínűséggel diagnosztizáltak mellrákot egy követéses vizsgálat hét éve alatt azoknál a nőknél, akik kezdettől fogva csontritkulás elleni tablettát szedtek - jelentették csütörtökön amerikai kutatók.
Az eredmény önmagában nem bizonyítja, hogy ezek a szerek megelőzhetik a rákot, erre részletesebb vizsgálatok adhatnak választ a következő egy-két évben. A kutatók javaslata szerint addig a nők csak oszteoporózis ellen szedjék ezeket a hatóanyagokat.
A csontsűrűséget erősítő biszfoszfonát tartalmú szerek hatását már egészséges nőknél is vizsgálják. "Úgy tűnik, náluk is van védőhatása" - mondta el Peter Ravdin, a San Antonió-i Texas Egyetem egészségtudományi központjának munkatársa.
Az Amerikai Rákkutató Társaság konferenciáján ismertetett megállapításokat a Women\'s Health Initiative elnevezésű, 151 ezer nőre kiterjedt felmérés adataiból vonták le.
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- A szegényebb országokban több a mellrákos
- Közös kerékpározás a mellrák ellen Hódmezővásárhelyen
- A mellrákhoz kapcsolódó gént fedeztek fel kutatók
- Rózsaszín Lánchíd - Séta a mellrák ellen
- Helyes táplálkozással csökkenthető a mellrák kockázata
- Október 4-én séta a mellrákszűrés fontosságáért
- Súlyemeléssel csökkenthető a mellrákműtét utáni ödéma
- A szoptatás véd a mellrák ellen
- Célzott támadás a mellrák ellen
- A gyerekkori sugárterápia növeli a mellrák kockázatát
- Ausztriában is bevezetik az országos mellrákszűrést
- Összefogás zokniban: küzdelem a mellrák ellen
- A vörösbor fogyasztása mégsem csökkenti a mellrák kockázatát
- Nő a mellrákveszély a hormonkezelt menopauzás nőknél
- Növeli a mellrák kockázatát a kombinált hormonpótlás
- Megszületett az első olyan brit baba, akinél a fogantatása után vizsgálták a mellrákgén meglétét.
- A természet Don Juanja
- Fehérje szint méréssel gyorsan kiderül a vesekárosodás
- A kálciumos étrend-kiegészítők szedése elősegítheti a szívrohamot
- Szigorodik az egészségügyi alkalmassági vizsgálat szeptembertől
- A hely, ahol az ördög szórakozik
- Jobban inspirálja a fogyást ha kövérnek nevezik az embert
- Fertőzőbbek a vécélehúzónál járt mobilok
- Melyiket válasszam?
- A Kos gyógynövényei
- Új eljárást alkalmaztak a SOTE-n a világon először