Szívroham után is hasznos lehet a mértékkel fogyasztott alkohol
A szívroham után mértékletesen alkoholt fogyasztó pácienseknek jobbak a kilátásaik, mint az ivással teljesen felhagyó társaiknak - állítják tanulmányukban amerikai kutatók.
Több tanulmány igazolta már, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás segít a szívproblémák megelőzésében, ám most először vizsgálták, hogy szívroham után miként befolyásolja az egészségi állapotot.
Amerikai kutatók James H. O'Keefe vezetésével 325, szívrohamon átesett ember egészségét követték nyomon évekig. Megállapították, hogy azok, akik mértékletesen ittak infarktusuk után is, jobb általános fizikai állapotban voltak, mint azok, akik felhagytak az ivással. Ritkábban jelentkezett náluk mellkasi fájdalom is, ám nem bizonyított, hogy mindez kizárólag az alkoholnak köszönhető.
A felmérésben résztvevő pácienseket 19 amerikai kórházban kezelték, bevallásuk szerint szívrohamuk előtt mindannyian mértékletes ivók voltak. Az infarktus után 84 százalékuk tartotta meg alkoholfogyasztási szokását, 16 százalékuk pedig teljesen felhagyott az ivással. Egy év elteltével az első csoport tagjai magasabb pontszámot értek el a kérdőíves egészségügyi kikérdezés alapján, mint az absztinensek. A fizikai teljesítményre vonatkozó kérdések között olyanok voltak, amelyek a lépcsőjárásra, csomagcipelésre és egyéb, mindennapi tevékenységekre vonatkoztak.
Három év elteltével összehasonlították a kutatók a páciensek halálozási adatait is: a mérsékletesen ivóknak csak hat százaléka halt meg, míg az absztinenseknek tíz százaléka, és az újabb kórházi ápolásra szorulók aránya is jobb volt az első csoportban.
A tanulmányt az American Journal of Cardiology című szakfolyóirat tette közzé.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A mértékletes alkoholfogyasztás jótékony hatása elvész a dohányzás mellett
- A terhesség alatt fogyasztott alkohol árt a babának
- A kevés alkohol csökkenti a vérnyomást
- Kevés alkohol segít megtartani az ideális súlyt
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Visszér ellen alkohol
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
Hasonló betegségek
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is