Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 3°C / + 11°C
gyenge hidegfront
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A gyerekkori D-vitaminhiány növelheti a szklerózis multiplex kockázatát

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 02. 12. 07:45:39
Egy bizonyos genetikai változat fiatalkori D-vitaminhiánnyal párosulva növelheti az érintetteknél annak kockázatát, hogy a későbbiekben egy autoimmun betegség, szklerózis multiplex alakul ki náluk - közölték oxfordi kutatók.
A PLoS Genetics tudományos portálon közzétett megállapítás szerint csökkentheti a gyulladásos idegrendszeri betegség kockázatát, ha a terhes nők és a gyerekek D-vitamin kiegészítést kapnak. Az eredmény alátámasztja azt a korábbi feltételezést is, hogy a világszerte 2 és fél millió embert érintő kór kifejlődésében szerepet játszik a D-vitamin is.
Sreeram Ramagopalan, az Oxfordi Egyetem kutatója, a tanulmány egyik szerzője úgy véli, hogy az olcsó és biztonságos étrendkiegészítőnek jelentős egészségügyi előnyei vannak, egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy csökkenti bizonyos ráktípusok és az autoimmun betegségek kockázatát.
A brit kutatók megállapították, hogy a D-vitamin által aktivált fehérjék ahhoz a DNS-szakaszhoz kapcsolódnak, amely közvetlenül a DRB1 jelű génváltozat mellett van. Ezt a génváltozatot összefüggésbe hozták a szklerózis multiplex megjelenésével, a túl kevés D-vitamin pedig a gén hibás működését okozhatja. Ezért azoknál, akik az adott génmódosulatot hordozzák, a korai D-vitaminhiány ronthatja a szervezet képességét arra, hogy eltávolítsa a T-sejteket, amelyek így megtámadhatják a testet.
A szklerózis multiplex elnevezés "többszörös, heges" elváltozásokra utal, ennél a betegségnél az idegsejtek védő burkolata, az úgynevezett mielinhüvely károsodik a gyulladásos folyamatban. Tünetei a vakságtól a végtagbénulásig rendkívül változatosak.

 


Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban csütörtök délelőtt a reggeli ködfoltok feloszlása után délen zavartalan napsütésre számíthatunk. Északon is eleinte kisüt a nap, később azonban fokozatosan befelhősödik az ég. Délután a déli megyékben eleinte folytatódik a napsütés. Észak felől azonban egy hidegfront felhőzete éri el hazánkat, amelyből késő délután északon, estétől pedig már délen alakul ki csapadék. Az eső, zápor mellett északkeleten és a magasabb hegyekben havas eső, havazás sem kizárt. Nagyobb mennyiségű csapadék inkább csak északkeleten... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák