Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 20°C / + 24°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Új cukor, ami kíméli a szívet

Forrás: Medipress
2011. 12. 09. 15:00:00

Egy újfajta cukor segíthet megelőzni a szívbetegségeket, állítja a Melbourne Egyetem két kutatója, Dr. Corin Storkey és Carl Schiesser professzor.

A kutatók Michael Davis professzor (Szívkutató Intézet) közreműködésével cukor és szelénium alapú szert hoztak létre a szívbetegségek megelőzésére. Eredményeikről a Chemical Communications című folyóirat számolt be. Az összetevőket nemzetközileg levédették annak reményében, hogy a jövőben gyógyászati célokra használják majd fel.

"Mary Poppinsnak igaza volt, egy kanálka cukor társaságában jobban csúszik az orvosság. Habár ebben az esetben nem olyasmiről van szó, amit Mikuláskor a csizmába tehetünk, mégis izgalmas a benne rejlő lehetőség a szív egészségének megőrzésére" - mondta el Dr. Storkey. A Szívkutató Intézet munkatársa PhD munkája során bukkant rá az alkotóelemre. A doktori értekezés elkészítésében Schiesser professzor segítette.

"A szelénes cukrunk kisöpri az erősen reaktív vegyületeket, melyek szövetkárosodást idézhetnek elő, ha rossz helyen, rossz időben, vagy túl nagy mennyiségben termelődnek" - magyarázta Schiesser professzor. „A szívbetegségek kialakulását részben az is jelzi, ha megemelkedik annak az enzimnek a szinje, mely ezeket a vegyületeket termeli." 2009-ben, Ausztráliában a szívbetegség vezette a halálozási listát a maga 16 százalékos arányával. Több embert vitt el a szíve, mint ahányat autóbaleset, AIDS és a rák együttvéve.

A kutatócsoport felfedezte, hogy a szelénes cukor összetevői megakadályozzák, hogy a káros vegyületek roncsolják az emberi sejtplazma aminosavjait. Ez a betegség megelőzésének kulcslépése. Jelenleg azon dolgoznak, hogy optimalizálják az összetevőket a későbbi eredményes felhasználás érdekében.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák