Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 20°C / + 24°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról

Forrás: MTI
2009. 11. 27. 10:00:00

Szinte nem múlik el nap anélkül, hogy ne jelenne meg újabb és újabb tanulmány az alkoholfogyasztás káros hatásairól, vagy éppen előnyeiről. A mérsékelt italozás szívre és májra gyakorolt kedvező hatásairól szóló legújabb tanulmányt a Der Tagesspiegel című német lap ismertette.

Régóta ismert, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás jó a szívnek. Egy legújabb nemzetközi kutatás ismét ezt ismét alátámasztotta, mégpedig a spanyolok példáján keresztül. A spanyolok ugyan meglehetősen sok alkoholt fogyasztanak, a szívkoszorúér-megbetegedések aránya azonban dél-európai országban jóval kisebb, mint a kontinens más államaiban. A szakértők szerint ez nem utolsósorban az alkohol jótékony hatására vezethető vissza - derült ki a tanulmányból.

A német lapban ismertetett beszámoló szerint a most feltárt adatoknak azonban nem csupán a "szívesek" örülhetnek. Bármennyire is meglepőnek tűnik, az alkohol - legalábbis e kutatások szerint - még a májnak sem árt, sőt mérsékelt mennyiségben fogyasztva serkenti annak működését. Azaz segíti az anyagcserét, amelyet viszont a mértéktelen alkoholfogyasztás romba dönthet. Ez pedig azt jelenti, hogy a máj esetében - még jobban, mint a szívnél - döntő a mennyiség.

A Der Tagesspiegel ennek kapcsán emlékeztetett: Japánban már régóta felismerték, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás a japán férfiak esetében megakadályozza az úgynevezett zsírmáj kialakulását. Ennek létrejöttét a túlsúly és a mértéktelen alkoholfogyasztás egyformán előidézheti, és a legrosszabb esetben májzsugorodáshoz vezethet. Mértékletesen fogyasztva viszont az alkohol a máj működése szempontjából kifejezetten kedvező lehet.

Az újság tudományos rovatában ismertetett kutatás végső soron egyik oldalon sem tette le a garast. Csupán azt hangoztatta, hogy a pozitív mellékhatások említésekor sem szabad megfeledkezni a káros hatások felsorolásáról. Az alkohol okozta súlyos egészségügyi és társadalmi problémák ugyanis óvatosságra intenek.

Aki mérsékelt mennyiségben iszik, a helyes oldalon áll - írta a lap, ugyanakkor arra is figyelmeztetve, hogy a nők "tűrőképessége" a férfiakénál jóval csekélyebb. De mindenekelőtt arra intett: senki se kezdjen el inni csak azért, mert az alkoholtól egészségének javulását reméli. Az alkohol nem orvosság - szögezte le a német napilap.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák