Vérnyomáscsökkentő a lila burgonya
Egy, a burgonyafogyasztás és a vérnyomás közti kapcsolatot vizsgáló kutatás során kiderült, hogy naponta két kis adag lila burgonya elfogyasztása 4 százalékkal csökkentheti a vérnyomást anélkül, hogy súlygyarapodást okozna. Az ACS Journal of Agricultural and Food Chemistry című szaklapjában megjelent kutatás szerint bár ez a mértékű csökkenés kicsinek tűnhet, elegendő lehet a szívbetegségek megelőzéséhez.
Joe Vinson és kollegái szerint az Egyesült Államokban a burgonya a legnépszerűbb zöldség az egész lakosság körében. Egy ősi krumplifajta, a lila burgonya egyre nagyobb népszerűségnek örvend az országban, főként magas antioxidáns-tartalma miatt. A koreai népi gyógyászatban a zöldséget fogyókúrázóknak ajánlják elsősorban. Vinson és munkatársai 18 önkéntest kértek fel a kutatásban való részvételre, akiknek naponta kétszer kellett 6-8 apró, mikrohullámú sütőben elkészített lila burgonyát elfogyasztaniuk négy héten keresztül. Az önkéntesek között voltak túlsúlyosak és kórosan magas vérnyomással élők is, akiknek vérnyomását a vizsgálatok során folyamatosan figyelemmel kísérték.
A kísérlet végére a résztvevők diasztolés vérnyomása átlagosan 4,3, szisztolés vérnyomása pedig 3,5 százalékkal csökkent. Az önkéntesek nagy része vérnyomáscsökkentőket is szedett, a burgonya pedig ezen felül is csökkentette a vérnyomást. A vizsgálat ideje alatt egyik résztvevő sem hízott.
"Korábbi kutatások során olyan hatóanyagokat sikerült azonosítani a burgonyában, amelyek a magas vérnyomás kezelésére használt ACE-gátlókhoz hasonlóan fejtik ki hatásukat. Lehetséges azonban, hogy nem csak ezek az antioxidánsok a felelősek a lila burgonya jótékony hatásaiért" - mondta el Vinson. A kutatók egyelőre nem tudják, hogy a hagyományos fehér burgonyának is vannak-e vérnyomáscsökkentő tulajdonságai.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt a többórás kellemes napsütést inkább csak délkeleten zavarja átmeneti felhősödés. Délután a sok napsütés mellett időnként gomolyfelhők növekednek, de inkább csak a Dunántúlon fordulhat elő rövid zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 10, 15 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 20, 24 fok között alakul. Késő este 12, 17 fok lesz. Pénteken a hidegfronti hatás és az azzal járó tünetek fokozatosan megszűnnek, a frontra érzékenyek is megkönnyebbülnek. Néhány fokkal hűvösebb...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Vérnyomáscsökkentő az úszás
- Új vérnyomáscsökkentő hatékonyabb eredménnyel
- Vérnyomáscsökkentő fogyás
- A cukorbetegek vérnyomáscsökkentésének nincs szívvédő hatása
- Nem hajlandók változtatni az életmódjukon a szívbetegek
- Betegségek ellen diétával és mozgással
- Tévhit, hogy a magas vérnyomás fejfájással jár
- A sötét csoki védi az erekeinket
Hasonló betegségek
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is